| ARMA | |
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Auteur | Message |
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naash Sergent-Chef
Nombre de messages : 213 Age : 51 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/07/2006
| Sujet: ARMA Mar 01 Mai 2007, 10:15 | |
| parce qu'il le vaut bien !... et que c'est plus un simulateur tactique qu'un jeu d'action. Edit KiVeR : Passé en POST IT Edit Fr killer : Enlevé le Post IT | |
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naash Sergent-Chef
Nombre de messages : 213 Age : 51 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/07/2006
| Sujet: Re: ARMA Mar 01 Mai 2007, 10:53 | |
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HysterX G33k
Nombre de messages : 2067 Age : 34 Date d'inscription : 02/09/2005
| Sujet: Re: ARMA Mar 01 Mai 2007, 14:40 | |
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KiVeR Admin
Nombre de messages : 1020 Date d'inscription : 24/11/2004
| Sujet: Re: ARMA Mar 01 Mai 2007, 18:55 | |
| Moi y'a un truc qui me deplait dans les graphisme d'ARMA! Les soldats font super rachitique et pas super beau! J'espere une reponse comme " c'est parce qu'on est en " low " " | |
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HysterX G33k
Nombre de messages : 2067 Age : 34 Date d'inscription : 02/09/2005
| Sujet: Re: ARMA Mar 01 Mai 2007, 19:17 | |
| C'est peut être nos skins faits maison, parce qu'une fois dans le jeu ça rend beaucoup plus pâle. Des visages "de base", avec 3 Roger : C'est un peu plus "joyeux"... | |
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naash Sergent-Chef
Nombre de messages : 213 Age : 51 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/07/2006
| Sujet: Re: ARMA Mar 01 Mai 2007, 21:01 | |
| c'est bon, j'ai trouvé comment faire apparaître des cibles dans l'éditeur de missions : "contrôle" : non jouable "camp" : vide "catégorie" : objets "unité" : cibleil y a différents types de cibles : - cible surgissante : cible qui bascule et se redresse toute seule - cible E : cible qui tombe mais ne se relève pas - cible char : pour s'entraîner aux armes AC non, ne me remercie pas Hysté | |
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com_kieffer Adjudant-Chef
Nombre de messages : 325 Age : 33 Localisation : Italie Date d'inscription : 26/03/2007
| Sujet: Re: ARMA Mar 01 Mai 2007, 21:10 | |
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naash Sergent-Chef
Nombre de messages : 213 Age : 51 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/07/2006
| Sujet: Re: ARMA Mer 02 Mai 2007, 23:02 | |
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HysterX G33k
Nombre de messages : 2067 Age : 34 Date d'inscription : 02/09/2005
| Sujet: Re: ARMA Jeu 03 Mai 2007, 17:24 | |
| - Citation :
- Comme nous pouvions nous y attendre, Marek Spanel a annoncé que le patch 1.06 n'est destiné qu'à la version US (qui est sorti hier). Afin de mettre toutes les versions au même niveau, il faudra donc attendre encore quelques jours le patch 1.07.
Si son principal ajout pour la version Européenne sera le A10 et l'armurerie, il restera cela dit quelques choses exlusives à la version US (Missions solo utilisant le A10, cutscenes dans la campagne...) Too bad! Enfin bon, on attendra hein, je pense qu'il faudra vraiment le coup L'armurerie, pour le peu que j'en ai compris, c'est un mode dans lequel on pourra tester un peu toutes les armes. - Citation :
- Changement dans le patch 1.07:
Corrigé - Les noms trop long de mission MP pouvaient faire planter ou freezer Corrigé - Un double clic sur un la barre de défilement d'un liste déroulante ne lance plus l'action Corrigé - Les optiques étaient déformés lorsqu'ils n'utilisaient pas le format 4:3 Corrigé - Les tanks avaient des difficultés lors de passage sur des pierres Corrigé - Les fonctions createGroup et createUnit sont maintenant opérationnelles en MP Corrigé - Les IA peuvent désormais monter au place où une unité morte est déjà présente Corrigé - Le menu inventaire est maintenant fermé lors de la mort du joueur Ajouté - Les optiques peuvent maintenant avoir une direction différente que celui du tir de l'arme Corrigé (UI Invetaire) - Icônes pour les emplacements vides Corrigé - Le texte onLoadMission s'affiche désormais lors du chargement Corrigé - La cause est maintenant spécifiée lorsque vous tentez de rejoindre un serveur locké Ajouté - Choix de l'année dans l'éditeur de mission Corrigé - Correction du message d'erreur spécifiant les addons manquant Corrigé - Contrôle du Von pour empêcher certains sons inaudible en MP Corrigé - Les missiles TOW sont maintenant contrôlable une fois le tir effectué Corrigé - Les tireurs n'étaient parfois pas capable de tirer simultanément Corrigé - Les fonctions getVariable et setVariable peuvent utilisées pour plus d'objets Corrigé - Crash MP lorsque la commande était parfois utilise chez le client Corrigé - Affichage de la flêche lorsque le défilement du menu action est activé Fixé - Les tanks ne sont plus projeté en l'air lorsqu'ils rentrent en collision avec certains batiments Fixé - La commande "Inventaire" ne fonctionné parfois pas dans les batiments Fixé - Bug corrigé de la multiplication des munitions en MP connus sous le nom ammobug Fixé - Possiblité de couleur différentes dans les liste déroulantes Fixé - Le jeu en plein écran laissait la possibilité d'accéder à certaines fonctions Windows (fermer, minimiser) Fixé - L'état d'autostationnaire n'était pas sauvé ni transféré à travers le réseau Fixé - L'action "Déclencher les bombes" est maintenant accessible dans un véhicule Fixé - Les montre et le GPS ne sont plus montrés dans les cutscenes Il a pas l'air complet et il faut ajouter le 1.06 pour qu'il le soit déjà un peu plus Parce que le 1.06 c'est ça : - Citation :
5137 - Fixed: Increased thrust when hovering stable in VTOL mode. 5137 - New: Player can use Eject to disembark the vehicle while leaving engine on. 5137 - Fixed: AI Strykers were not firing when player was not using iron sights / optics. 5137 - Fixed: Haze was too strong with large viewdistance. 5137 - Fixed: Reduced shadowing caused by the terrain. 5137 - Fixed: setTerrainGrid was not reset when a new mission was started. 5137 - Fixed: Dedicated server - after #reassign two players could control a single avatar 5137 - Fixed: In-game UI: RMB now sends target also to the units selected in the menu (when SPACE is holding) 5137 - Fixed: AI - Cars now can plan path through bushes (but tries to avoid them in Stealth mode) 5137 - Fixed: AI getting into player driven ship or helicopter was sometimes going to wrong position 5137 - Fixed: AI Ships now can reach shallow water (but very carefully) 5137 - Fixed: Ships - searching a place where to go for get in / get out improved 5137 - Fixed: MP - Type of remote objects was not sometimes recognized correctly (for example in function nearestObjects) 5137 - Fixed: head movement not visible on players in vehicle 5137 - Fixed: Freelook still forced when changing from cargo to secondary turret 5137 - Fixed: AI sometimes did not take off NVG after skipTime was used. 5137 - Changed: Less strict color coding for ping values. 5137 - Fixed: Explosions no longer cause any objects flying high. 5137 - Fixed: Some vehicles were not damaged when satchel charges exploded near them on the bridge. 5137 - Fixed: Man state was not updated frequently enough on some conditions (for instance two players in the same vehicle) 5137 - Fixed: Different selection of points where to get in / get out the ship 5138 - Fixed: Gear action, when inside vehicle, gear action use this vehicle as an items container 5138 - Fixed: Measures implemented to avoid textures being placed in AGP, which often caused degraded performance after prolonged playing. 5138 - Optimized: Grass depth of field is now performed only with Postprocess set to Very high. 5138 - Fixed: Muzzle flash texture is preloaded now 5138 - Fixed: Wounded player is stuck in the water. 5138 - Fixed: Getting into vehicles - both player and AI now handle correctly exact cargo position 5138 - Fixed: Fixed performance issue when using Postprocess Effect High (related to grass blurring) 5138 - Fixed: Ships - faster movement in shallow water 5138 - Fixed: Separate get in point can be defined for each cargo position 5139 - Fixed: function "selectWeapon" now switches character pose when launcher is selected 5139 - Fixed: function setMousePosition is working correctly again (broken when HW cursors was introduced)
5139 - Fixed: Releasing Alt in a vehicle should center view vertically
5139 - Fixed: Zoom out and initial zoom settings for infantry 3D optics and 1st person view 5139 - Fixed: Vehicles did not rearm when no ammo was remaining 5139 - Fixed: Mission editor - objects which cannot float are placed underwater now 5139 - Fixed: All input ignored after MP session left while chat window still open. 5139 - Fixed: UI - selector active row highlighting was clipped to controls group 5139 - Fixed: UI - wrong focus switching from expanded combo box (through click on the other control) 5139 - Fixed: Improved AI path following when moving slow. 5139 - Fixed: Improved AI car path planning in combat mode near roads. 5140 - Fixed: Multiple dedicated servers on a single PC - wrong port was shown in the title and reported to GameSpy 5140 - Fixed: Exhaust particle original position and speed improved 5140 - Fixed: VoN issues with server behind firewall fixed 5140 - Fixed: AI - heavy wheeled vehicles now can drive through bushes 5140 - Fixed: AI cars avoided water even when canFloat = true was given in the config 5140 - Added: function createMissionDisplay - Added: function joinSilent 5140 - Fixed: Vehicle commanding - after player switched to driver and then to commander, driver did not follow orders sometimes 5140 - Fixed: External camera of the soldier was placed inside objects sometimes 5142 - Fixed: Tracks were drawn under the bridge 5142 - Fixed: Salute and SitDown should work as toggle actions (also their radio protocol sentence fixed) 5142 - Fixed: MP - handling / reporting the current and maximum number of players was wrong sometimes 5142 - Fixed: UI - Gear dialog - weapon overview improved 5142 - Fixed: functions commandGetOut, doGetOut - units returns to formation when finished 5142 - Improved: Moving of external camera of the soldier is much smoother now 5142 - Fixed: AI - path planning improved (more smooth transition between plans)
5142 - Fixed: Improved helicopters enaging targets. 5142 - New: Helicopter animation controllers cyclicForward and cyclicAside added. 5142 - New: User action ZoomOutToggle. Mapped to 2xNumpadMinus as default. 5142 - Fixed: Config entry predictSpeedCoef no longer needed - speed prediction now based on looped/nonlooped. This should help AI predicting solider movement in transitions like when seeing someone going prone. 5142 - Fixed: Improved target scanning for fast moving units. 5142 - Fixed: In-game UI - vehicle position icons in the status bar and commanding menu 5142 - Fixed: Map info (commands, friendly and enemy units) is now saving into game save 5142 - Fixed: On "Cannot create system memory surface: 8007000e" error, some memory is flushed to allow game continuing. 5142 - Fixed: scripting function "magazines" ignore empty (virtual) magazines 5142 - Fixed: Buldozer crash - non-streaming landscapes not supported. 5142 - Fixed: Reduced virtual address space usage on computers with 1 GB or more of RAM. 5142 - Fixed: Eye adaption was reset when getting in/out of the vehicle (most visible with NVG) 5142 - Fixed: AI boat movement precision and path finding improved. 5142 - Fixed: AI vehicle braking now smoother. 5143 - Fixed: Slighty improved AI pathfinding in a non-uniform environment. 5143 - Fixed: Tides are now considered for AI path finding. 5143 - Fixed: Possible server crash during NAT negotiation 5143 - Fixed: Assigning roles display - clipping of enable / disable AI icon in list of roles 5143 - Fixed: Better movement of convoys on roads 5143 - Fixed: NV goggles eye accomodation was reset, when returning to a paused game 5143 - Fixed: Gear screen in briefing - magazines was multiplied sometimes 5143 - Fixed: Clipping of some briefings on the right edge 5143 - Fixed: Distant grass layer follows roads more closely. 5143 - New: New config value soundBurst to allow playing sound for each bullet in a burst 5145 - Fixed: Brightness limits were too benevolent - cheating was possible 5145 - Fixed: UI - during low frame rate, double click on some item in listbox was sometimes handled as double click on different item 5145 - Fixed: UI - when two controls are drawn over, mouse events are now received by the one in the front 5145 - Fixed: When running windowed, on some systems the image was slightly blurred. 5145 - Fixed: Improved text output kerning. 5145 - Fixed: HW acceleration used only when sound card offers at least 60 simultaneous sources. This fixes missing sounds while playing MP. 5147 - Fixed: Airplanes were firing rockets even when not aimed properly. 5148 - Fixed: UI - double clicks detected better during low frame rate 5148 - New: UI - control event handler ButtonClick now can return true to avoid default reaction 5148 - Fixed: AI planes not engaging targets. 5148 - Fixed: Airplane gears now fixed when aircraft is repaired. 5148 - Fixed: New animation controller noseWheelTurn. 5148 - Added: functions lbSort, lbSortByValue 5148 - Improved: UI - Chat log text border 5149 - Fixed: Improved target Tab locking prioritization for aircraft. 5149 - Fixed: Faint radar/IR contacts (distant targets) now rendered as unknown (yellow). 5149 - Fixed: The ingame progress bar showed up for a little while when the game was loading and was supposed to use the splash screens instead 5149 - Fixed: Progress bar was too bright at the end of the loading for a little while 5149 - Fixed: UI - text cursor in edit control was on wrong position 5149 - Fixed: AI planes unable to land on Sahrani airport. 5150 - Fixed: AI - car drivers sometimes ignored commands from player in cargo 5150 - New: function isServer to check if given machine is the server. 5150 Fixed: Tanks were not jumping over the concrete ramp 5150 - Fixed: Get In waypoint - group leader sometimes did not get in when assigned to gunner position 5150 - Fixed: Improved laser target detection and engaging by AI. 5151 - Fixed: Improved AI plane reaching waypoints. 5151 - Fixed: Retail version doesn't try to compile shaders now unless being specifically asked to generate them 5151 - Fixed: Crash when trying to use HW without possibility to use shadow buffer technique (observed on Intel on board graphics card) 5151 - Fixed: Retail version doesn't try to compile shaders now unless being specifically asked to generate them 5151 - Fixed: Crash when trying to use HW without possibility to use shadow buffer technique (observed on Intel on board graphics card) 5151 - Fixed: Debriefing - in campaign, objectives was not properly marked 5151 - Added: Heading source to HUD's | |
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HysterX G33k
Nombre de messages : 2067 Age : 34 Date d'inscription : 02/09/2005
| Sujet: Re: ARMA Sam 05 Mai 2007, 14:37 | |
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HysterX G33k
Nombre de messages : 2067 Age : 34 Date d'inscription : 02/09/2005
| Sujet: Re: ARMA Jeu 10 Mai 2007, 17:49 | |
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naash Sergent-Chef
Nombre de messages : 213 Age : 51 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/07/2006
| Sujet: Re: ARMA Jeu 10 Mai 2007, 17:54 | |
| downloadé, installé et testé rapidement. | |
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HysterX G33k
Nombre de messages : 2067 Age : 34 Date d'inscription : 02/09/2005
| Sujet: Re: ARMA Jeu 10 Mai 2007, 17:57 | |
| Je teste ça ce soir! Miam miam les performances | |
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naash Sergent-Chef
Nombre de messages : 213 Age : 51 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/07/2006
| Sujet: Re: ARMA Jeu 10 Mai 2007, 18:21 | |
| en revanche, y a pas moyen de virer les photos et de juste mettre les liens ? parce que c'est chiant de devoir défoncer la roulette pour lire chaque post... oui je sais je suis chiant | |
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HysterX G33k
Nombre de messages : 2067 Age : 34 Date d'inscription : 02/09/2005
| Sujet: Re: ARMA Jeu 10 Mai 2007, 18:24 | |
| T'as une barre à droite, si tu clik dessus et que tu descends vers le bas avec ta souris ton écran descend vers le bas AUSSI!
Ne remercie pas.
Dernière édition par le Ven 11 Mai 2007, 15:56, édité 1 fois | |
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naash Sergent-Chef
Nombre de messages : 213 Age : 51 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/07/2006
| Sujet: Re: ARMA Jeu 10 Mai 2007, 20:43 | |
| je sais, mais ça me gave de devoir descendre la page pour lire un post, sur tout que si je veux voir des screens, je vais là où tu es allé les chercher... | |
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HysterX G33k
Nombre de messages : 2067 Age : 34 Date d'inscription : 02/09/2005
| Sujet: Re: ARMA Ven 11 Mai 2007, 15:56 | |
| bref, page 2 | |
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naash Sergent-Chef
Nombre de messages : 213 Age : 51 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/07/2006
| Sujet: Re: ARMA Ven 11 Mai 2007, 17:14 | |
| ouaip ! j'ai fini par l'avoir ! | |
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HysterX G33k
Nombre de messages : 2067 Age : 34 Date d'inscription : 02/09/2005
| Sujet: Re: ARMA Ven 11 Mai 2007, 18:18 | |
| Après plus de 20 minutes, le path 1.07 est enfin installé | |
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HysterX G33k
Nombre de messages : 2067 Age : 34 Date d'inscription : 02/09/2005
| Sujet: Re: ARMA Sam 12 Mai 2007, 17:14 | |
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naash Sergent-Chef
Nombre de messages : 213 Age : 51 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/07/2006
| Sujet: Re: ARMA Sam 12 Mai 2007, 17:47 | |
| la skin est sympa, mais le sigle nike tue tout... dommage | |
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LYNEUS Instructeur du Towei
Nombre de messages : 957 Localisation : Near Paris Date d'inscription : 24/11/2005
| Sujet: Re: ARMA Sam 12 Mai 2007, 18:08 | |
| c'est exactement ce que j'allais dire, trop trop trop beau, sauf le signe nike. | |
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naash Sergent-Chef
Nombre de messages : 213 Age : 51 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/07/2006
| Sujet: Re: ARMA Sam 12 Mai 2007, 18:20 | |
| je crois que c'est la nouvelle skin FS US de la version 1.07 (sauf la cagoule ) | |
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HysterX G33k
Nombre de messages : 2067 Age : 34 Date d'inscription : 02/09/2005
| Sujet: Re: ARMA Lun 04 Juin 2007, 10:01 | |
| Le casque oui, c'est dans la 1.07, le signe nike est mis par moi même, je trouve ça fun, et comme haagentie avait un adidas... Et sinon : - Citation :
- Maruk, from BIS, made an announcement yesterday about the upcoming patch (non-beta), they've decided to jump straight from 1.05 to 1.08. Here's what they had to say.
We decided to release the patch as version 1.08 and it's getting to last round of testing. We thank all who helped us to beta test the public beta versions. It helped us a lot.
We also managed to get few nice new improvements to version 1.08:
* voice over net is improved significantly * Increased contrast of light for all weather conditions * Bullet impact is now drawn also on objects and vehicles * 2D optics now support wide screen and triple monitor aspect ratio correctly * New texture detail "Default" that auto-detects the amount of VRAM (Recommended Texture Detail setting for users of cards with more than 512 VRAM) * Reworked logic of teamswitch to make it more suitable for detailed manual squad command control * Full support for multiple airports by AI pilots * A bit faster and more fluent radio protocol
In total, since version 1.05 we made around 500 different bugfixes, improvements and tweaks made in the game.
We will update you on the patch release with specific date of availability as soon as the patch testing is finished. Et les américains pourront enfin jouer avec nous, pour le moment ils ont une version différente de la notre... | |
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naash Sergent-Chef
Nombre de messages : 213 Age : 51 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/07/2006
| Sujet: Re: ARMA Mer 06 Juin 2007, 18:29 | |
| une seule chose à dire : téléchargez et installez le mod Xtrem ArmA : http://xam.armedassault.fr/des super animations, de nouvelles textures et fonctionnalités, bref, que du bon. sans compter que la communeauté (serveur de jeu xam) est de loin la plus sympa. bref, moi je ne joue plus qu'avec ça ! | |
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| ARMA | |
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